21 Nisan 2015 Salı

TERRARIUM YAPIMI


Salon için değişiklikler yapmaya başladığımı sık sık instagramda paylaşıyorum. Geçenlerde de yüzen mumlarımı koyduğum bu kabı terrarium yapmaya karar verdim ve sizler için bu sefer fotoğrafladım. Böylece terrarium yapmak isteyenlere de fikir verebilir diye düşündüm.

Bu iş için lazım olanlar;
-Çakıl taşı
- Kömür
-Toprak
-Sukulent, kaktüs


Yapmamız gerekenler çok basit. Öncelikle kabımızın en alt katmanına drenaj oluşturması için küçük çakıl taşlarından ya da kumlardan koyuyoruz.


Üstünü ince bir tabaka toprakla kaplıyoruz.


Ardından toprağın üzerine küçük birkaç parça kömür koyuyoruz. Bakteri oluşumunu engellemesi açısından önemliymiş.


Üstünü tekrar toprak ile kapatıyoruz.


Çiçekler için elimizle küçük çukurlar açıyoruz.


Çiçekleri ekip, toprağı elimizle biraz sıkıştırıyoruz ve küçük bir fısfıs ile çiçekleri suluyoruz.

Şimdi değişik kaynaklardan edindiğim birkaç bilgiyi de paylaşmak isterim. Birincisi kömür yerine bazı kaynaklarda aktif karbon kullanımından bahsetmiş. Aktif karbon petshoplarda bulunan ve akvaryum için kullanılan bir malzeme. Küçük bir paketi nerdeyse 20 Tl. Alıp almamak size kalmış çünkü edindiğim bilgilere göre kömürde aynı işlevi görüyormuş. Üstelik koca bir paket aldığınızı düşünürseniz sonrası içinde avantajlı oluyor.

İkincisi bazı kaynaklar yosun kullanımından bahsetmiş, toprağı daha nemli tutması için. Açıkçası ben pek faydasını göremedim. Yine kullanıp kullanmamak size kalmış.

Bir diğer konu ise sulama ile ilgili. Sukulentler fazla su sevmiyor. Sevmiyor derken zaten etli yapraklara sahip oldukları için suyu bünyesinde tutabiliyorlar. Sulama kesinlikle fısfısla yapılmalı ve 1 hafta aralıklarla sulamak yeterli. Daha fazlası ya da daha azı sukulentlerinizin ölmesine neden olabilir.

Bir diğer kaynakta sukulentinizi toprağa yeni ektikten sonra o toprağa adapte olabilmesi için bir hafta beklemeniz ve ondan sonra su vermeniz gerektiği yazıyor ama nedense küçüklükten beri bende çiçekler ekilir ekilmez "can suyu" verilir diye kafama yazıldığı için ben vermeyi uygun buluyorum.

Tabi ki bu işin uzmanı değilim. Sadece nacizane bildiklerimi paylaşmak istedim :) Yapı marketlerden ya da çiçekçilerden bütün malzemeleri bulabilirsiniz.
Umarım bilgiler faydalı olmuştur. Herkese güzel bir gün diliyorum :)





17 yorum:

  1. Ya ama çok güzel, bunun formunu daha da çok sevdim canım, ah keşke bende yapabilsem, yani üşenmesem :( hep aklımda ama bakalım ne zaman yeltenicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim :) Bende zaman zaman usensemde hemen gidip malzemeleri alinca elim mahkum yapiyorum. Bence sende malzemeleri al o zaman kesin yapmak zorunda kalirsin :)

      Sil
  2. çok kolay görünüyor böyle bakınca:)
    evde fanuslar var ben de onlara yapmayı düşünüyorum ama kap daha derin olduğu için biraz içeride kalacak sukulentler sanki sorun olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay kolay :) Hem toprakla ugrasinca insanin stresi de gidiyor ;) Bende bir oncekini fanusun icine yapmistim http://beauthingsforme.blogspot.com.tr/2014/12/terrarium.html bu linkten bakabilirsin. Ama tavsiyem bu tarz fanuslara tek cicek daha iyi oluyor. Icine iki tane dikmek ve yasatmaya calismak bile zor. Eger verdigim linkteki gibi ise fanuslarin bence sorun olmaz ;)

      Sil
    2. Çok teşekkürler, aynısı benim fanuslar da. en kısa zamanda deneyeceğim :)

      tekrar teşekkürler :D

      Sil
  3. çok güzel olmuş :) cam fanusta harika hiç bu formda görmemiştim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bende yapmiyorum terrariumlardan ben petshop da satilan akvaryum icin olan malzeden kullandim bu komur kullaa fikride cok iyimis 👍👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o biraz pahali olunca bende alternatif ne olabilir diye arastirmistim. Komur maliyeti baya dusuruyor :)

      Sil
  5. Lovely :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    YanıtlaSil
  6. çok güzel gözüküyor mutlaka bende yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim canim :) seninkinin de cok guzel olacagindan eminim :)

      Sil
  7. Ay ben bayıldım buna cok hos olmus en yakın zamanda aklımda insallah:)

    YanıtlaSil
  8. Yaa cidden harika olmus, kesinlikle yapilacak!

    YanıtlaSil