31 Ağustos 2015 Pazartesi

CLAY SPOONS


Bu hafta kil haftası olacak baştan belirteyim :)) Çünkü hem yapmak istediğim hem de sizlere göstermek istediğim birkaç şahane fikir var. İşte bu fikirde yine şahane bir blog olan The Merrythought dan alındı. Bu kil daha önce kullandığım hava ile kuruyan kilden. Tabi hiç bir zaman hava ile kurumasını bekleyemedim ben, hep fırına atıyorum :) Aceleciyim malum.. Orjinalinde polimer kilden yapılmıştı kaşıklar ve sanırım kaşıkları kullanabilmek için Mod Podge diye birşey sürüyor üzerlerine. Yıkarken falan sorun çıkmasın diye.. Her neyse..

Ben ne yaptım derseniz daha önceki kille yaptığım objelerde de gösterdiğim gibi merdane ile kili açıp, kaşık şekillerini verdim hamura ve kuruduktan sonra daha düzgün bir görüntü için zımparaladım. Bu arada bu kaşıkları sulu-yağlı şeyler için değilde daha çok baharat tarzı şeyleri kaşıklamak için kullanmayı düşündüm. Ya da sadece dekoratif amaçlı da olabilir size kalmış artık.

Bu arada kuruduklarını zannettikten hemen sonra fırından çıkarıp acele ettiğim için iki kaşığımın da sapları kırıldı. Sebebi kilin dışı kurumuş olsada içi tam kurumamış oluyor. Kurcalayınca da sonuç bu.. Ama her derdin bir çaresi var tabi, telaş yapmayın böyle birşey olursa. Kuvvetli bir japon yapıştırıcısı ile yapıştırın önce güzelce, sonra yapıştırdığınız yeri benim gibi koyu bir boya ile boyayın. Böylece kendimizden de dokunuşlar katmış oluyoruz :)

Ama bu işin en en en zevkli kısmı bence birşeyleri elinizde şekillendirmek ve onun verdiği his.. Denemelisiniz bence :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder