15 Ocak 2016 Cuma

MOCHA POD


Birkaç gündür rahatsızdım, bugün iyiyim neyse ki bloga yazacak mecalim var. Bir haftadır geçmeyen bir baş ağrım vardı. Hani derler ya kafamda böyle bir ağırlık, bir basınç var diye. Aynen öyle birşey işte. Sinüzitim zaten var, onla ilgilidir diye düşünürken bir de üzerine baş dönmesi çıktı. Özellikle yatakta sola döndüğümde odada benimle beraber dönüyor. Vertigo mu acaba dedik. Baş ağrım bugün yok çok şükür ve baş dönmem de hafifledi. Kızmayın ama doktora gitmedim. Artık mecalim yok o testi yaptır buna baktıra.. Şimdilik iyiyim.

Yok oluşumun sebebini açıkladıktan sonra gelelim şu mocha poda. Kahveyi çok seviyorum artık siz de biliyorsunuzdur, defalarca anlattım bu sevgimi sanırım :) Ama artık kahveyi çeşitli yöntemlerle denemeyi de çok seviyorum. İnanın bana hepsinin tadı farklı oluyor. Filtre kahveye önce kahve makinasıyla başladım. Sonra frech press, ardından cam karafta... Hepsinin tadı farklı.. Mesela kahve makinası bence kahveyi yakıyor, tadı daima biraz daha acı oluyor. French press tek kişiyseniz hemen demleyip içmek için ideal ama en iyisi bence cam karafın içinde. Yumuşacık bir tat bırakıyor ağzınızda.. Dipnot bu cam karaf tarzı demlikleri mağazalarda bulabilirsiniz. Ama fiyatları bence inanılmaz pahalı. Ben bildiğiniz bir karaf aldım ve aynı görevi görüyor inanın ki.. Bir de siphon ve hario v60 demleme yöntemleri var. Siphon'un mantığı bana sorarsanız mocha podla hemen hemen aynı. Altta su kaynıyor, ortada kahve sonra kaynayan su buharla beraber kahveyi pişirip, yukarıdaki bölüme geçiyor. Hario v60 ise bence cam karafta demlemekle aynı gibi. Altı delik beyaz porselen bir fincan var gördüğüm kadarıyla. İçine kağıt filtre ve kahve koyuyorsunuz ve deliğe denk gelecek şekilde bardağınızı yerleştiriyorsunuz. Sıcak su ile demlediğiniz kahve, hopp bardağınıza dökülüyor. Tabi su sıcaklığı önemli bir faktörmüş ama ben öyle pek bakmıyorum o sıcaklık bu sıcaklık diye. Benim ki sadece keşfetme ve merak duygusu o kadar.. İşte geçenlerde indirim de görünce bu mocha podu, deneyelim dedik.. Hem bana soracak olursanız şekli şemali de pek hoş.. Güzel demliyor üstelik.
Altta gördüğünüz kahve fincanı ise annemin anneannesinden kalma çok nostaljik bir şey. Onu da zevkle kullanıyorum. İşte benden haberler böyle. Keyifli, kahveli, hoş bir cuma dilerim hepinize :) Ha bir de sağlıklı.. Sağlık önemli ;)








7 yorum:

  1. Belçim öncelikle geçmiş olsun. Pür dikkat dinledim, notlarımı aldım. :) Sevgiler çok! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler Ersin :) ah sevindim umarim hosuna gidecek tatlar yakalarsin ;) sevgiler benden de :)

      Sil
  2. Geçmiş olsun Belçim'cim. Mocha podu nerden ve ne kadara aldın? Ben en uygun 80₺ye bulmuştum bir fiyat karşılaştırması yapalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Gizemcim. Ben mudo'dan indirimli 27 tlye aldim. Cok cok kaliteli degil ama kotu de degil, is goruyor ;)

      Sil
  3. Geçmiş olsun canım Sünizit olayı sıkıntı bende de var ahh ahh :/

    YanıtlaSil
  4. WOnderful coffee cups!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  5. Sinuziti çok iyi bilirim, çok gecmiş olsun!
    Ben bir ara bu kahve demleme yöntemlerine o kadar çok takmıştım sürekli bununla ilgili yazı okuyordum.Bu alete de ilk olarak bir yazıda denk geldim. Sanırım en yakın zamanda bir tane edineceğim. Çünkü kullanımı kolay geldi ve görüntüsü çok minimalist! <3

    YanıtlaSil