15 Ekim 2018 Pazartesi

"HANDMADE HOUSEPLANTS" KİTABI VE KAĞITTAN ÇİÇEK YAPIMI



Herkese selamlar :) Geçen hafta harika bir kitap elime ulaştı. Beni instagramdan takip edenler hikayemdeki paylaşımları görmüşlerdir. Instagram'da araştırma yaparken ve değişik profilleri ziyaret ederken sevgili Corrie Beth Hogg'un "Handmade Houseplants" kitabına denk geldim ve resmen kalbimden vuruldum. Çok ama çok heyecanlandım. Çünkü bu kitapta el yapımı, kağıttan canlı gibi duran çiçekler yapabileceğinizi anlatıyordu. Alsam mı almasam mı diye düşünürken eşim tatlı bir sürprizle siparişi vermiş Amazon Amerika'dan :) Yaklaşık 1 haftada elime ulaştı ve Amazon Türkiye fiyatından çok daha ucuza geldi.


Kitabın içerisinde kullanmanız gereken malzemelerden, uygulamanız gereken yöntemlere kadar her şey detaylı bir şekilde anlatılmış. Her yapım aşaması fotoğraflanmış ve en güzeli de her yaprağın şablonu kitabın sonunda yer alıyor. Malzemelerin de kitabın içinden çıkmasını bekliyorsanız eğer baştan söyleyeyim öyle bir durum yok. Bu sadece nasıl yapacağınızı, hangi yöntem ve malzemelerle yapacağınızı anlatan bir kendin yap kitabı.

İçerisindeki projelerden ilk olarak Rex Begonia Vine çiçeğini denemek istedim. Bu arada şunu belirtmemde fayda var. Biliyorsunuz yurt dışında hobi malzemeleri açısından epey bir çeşitlilik söz konusu. Burada bazen karton rengini tutturmak bile zor olabiliyor. Üstelik projeye başlarken benim çiçek teli ve çiçek bandı malzemelerim eksikti. Elimde olan telleri ve krapon kağıdını kullanarak yaptım. Dolayısıyla benim projenin renkleri biraz daha canlı oldu. Şimdi yeni siparişler verdim, onlarla tekrar deneyeceğim ama ben bu haline bile bayıldım.


Bu projelerin içerisinde boyama, yapıştırma, kesme yani aklınıza gelebilecek tüm kendin yap aşamaları var :)


En keyifli aşaması ise bence boyama kısmı. Tabi bu aşama her çiçek yapımında yok :)



Projelerin hepsi saksılı olarak bitiyor. Ben henüz o aşamaya gelemedim. 6 adet yaprağı yapmam yaklaşık 2 saat sürdü. Dolayısıyla büyük bir bitki yapabilmeniz için biraz mesai harcamanız lazım.

Aşırı yaratıcı ve eğlenceli bulduğum bu projeyi sizlerle de paylaşmak istedim. Umarım hoşunuza gitmiştir. Eğer ilginizi çektiyse ve bitkilerin yapılışını detaylı bir şekilde görmek isterseniz video çekebilirim. Yorumlarınızı bekliyorum :)

Son olarak benden ilham alarak yaptığınız projeleri #belcimlediy hashtag'i ile paylaşmayı unutmayın :) Hepsini hikayemde paylaşıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder