5 Ekim 2015 Pazartesi

KUZEY EGE : GÖKÇEADA, BOZCAADA, KAZ DAĞLARI, AYVALIK, ASSOS TURU



Çok uzun bir ara oldu malum araya bayram tatili falan girince ben biraz zor toparlandım sanırım. Ama bugün size kendi gözümden Kuzey Ege'yi sunmayı düşünüyorum. Doğasıyla, adalarıyla, tarihi zenginliğiyle bizi büyüleyen müthiş bir gezi oldu bizim için ! Eğer hala gitmeyenler varsa muhakkak gidip görmelerini tavsiye ederim.

Biz bu sefer turla gitmeyi tercih ettik çünkü adalara geliş gidiş çok kolay değil ve arabayla geçecekseniz eğer önceden randevu alınması gerekiyormuş. Turda ise rahat nasılsa sizin yerinize düşünülmüş :)

Bizim ilk durağımız Gökçeada'ydı. Türkiye'nin en büyük adası, diğer adıyla İmroz. Bir zamanlar çok büyük bir köy olan Tepe Köy'de burda yer alıyor ama Rum nüfusun terketmesiyle şuanda bir hayalet köyü andırıyor. Gökçeada ne yazık ki pek favorim olmadı benim. Çok büyük ama kıyı şeritte yerleşim yok, öyle oturup keyif yapabileceğiniz güzel kafeler, ne bileyim arnavut kaldırımlı sokaklar yok. Sadece sakızlı muhallebi ve dibek kahvesi tatmak için gittiğimiz Zeytinli Köy biraz sevimli ve hala orada yaşayan Rumlar var. Adanın Efi Badem kurabiyesi meşhur ;)





Bir sonraki gün yolumuz Bozcaada'ya düştü. İşte buraya bayıldım ! Seve seve tekrar giderim, tatil bile yaparım. Zaten 'Bir küçük Eylül meselesi' filmini seyrettiyseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Sokaklarından tarih, sanat akıyor. Domates reçeli ve sakızlı kurabiyelerini deneyebilirsiniz benden söylemesi.









4. gün Assos,Behramkale, Kazdağları Hasanboğuldu Sütüven Şelalesi, Tahta Kuşlar, Zeus Altarı şeklindeydi gezi rotamız. Kazdağları Hasanboğuldu Sütüven Şelalesi'ne gittiğinizde şöyle derinnn bir nefes alın ki oksijenin en yüksek olduğu Kazdağları'nın hakkını verip, ciğerlerinizi sevindirin :)







Şu gördüğünüz ada hemen büyüklüğüyle dikkat çekiyor. Meğerse Midilli Adası'ymış.




Ve son gün yolumuz Cunda Adası'na düştü. Daha önce de gitmiş olduğum bu adaya tekrar tekrar gelmek istemiştim. Eski Rum evlerinin arasından yürüye yürüye Necdet Kent kütüphanesine oradan da Rahmi Koç Müzesi'ne gittik. İkisi de harikaydı, muhakkak gidin görün derim.










Dönüş yolu çileliydi ama benim için güzel bir deneyim oldu. Bakalım bir sonraki rotamız nereye ? 

Herkese güzel bir hafta diliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder