11 Ağustos 2016 Perşembe

ELMALI TARÇINLI BADEMLİ DONDURMA


 
 İsmi pek afilli oldu, tadı da öyle ama aslında o kadar kolay ve uydurmasyon bir şey oldu ki :)) Bazen mutfağa girip elimdeki malzemelere şöyle bir göz gezdirip öyle kafadan tarifler uyduruyorum. Evren'i de denemesi ve onaylaması için görevlendiriyorum :) Sonuç başarılıysa tamamdır.


Bildiğiniz elmalı kurabiye tarifinin iç harcının hazırlanışı aslında. Farkı ise içinde hiç şekerin olmaması. İlla tatlansın diyorsanız belki bir tatlı kaşığı bal koyabilirsiniz. 2 kişi için 1 orta boy elma yeterli oluyor. Elmalıyı rendeleyip, ocağa alıyorum kısık ateşte. O kendi kendine şekerlenip pişiyor. Ardından 1 çay kaşığı tarçın ve az bir miktarda ceviz ekliyorum. Ama görselde paylaştığım bademli. Bademli de enfes oluyor. Hatta çekim sırasında diğer kasedekini hüplettim ben :))

Ardından çıkardığım sade dondurmanın üzerine bu karışımımdan şöyle dolu dolu bir yemek kaşığı ekliyorum. İsterseniz daha fazla ekleyin, tercih sizin. Tadı, dondurmayla buluşması harika oluyor. Hem de inanılmaz hafif ve tatlı krizlerine birebir. Yaşasın uyduruk tarifler :))

Siz de denerseniz, yorumlarınızı merak ederim. Haberdar edin beni ;)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder