7 Kasım 2017 Salı

MUTFAK YENİLEME (DOLAP KAPAKLARINI BOYADIM)





Herkese merhaba :) Baştan belirtmek isterim ki bu biraz uzun bir yazı olacak. Yaklaşık 2 hafta süren mutfak yenileme maceramın nihayet mutlu sonuna geldim. Bu kadar uzun sürmesi tamamiyle benden kaynaklı. Hem iş hem ev hem de dolap kapaklarını idare etmek oldukça zor oldu :) Ama yeterli vaktiniz varsa 1 hafta gibi bir sürede bitirebileceğinizi düşünüyorum.


Bu postta mutfağın öncesi-sonrası, 1. katta fayansın ve dolap kapaklarının nasıl göründüğünü ve malzemelerin neler olduğunu anlatacağım, birkaç tüyo vereceğim sizlere.

Benim mutfağımın üst dolap kapakları açık renk lake, alt dolap kapakları ise koyu renkti. Fayanslar ise bej-turuncu renklerindeydi. Açıkçası son zamanlarda bu görüntüden oldukça sıkılmıştım ama bir türlü cesaret edemiyordum. Sonunda tüm cesareti toplayıp işe giriştim :)




Bu iş için ihtiyacınız olan malzemeler:

Dolaplar için:

-Eğer dolap kapaklarınız lake ise öncelikli olarak 1 adet sıfır zımparaya ve Polisam Multi Astar'a ihtiyacınız var.
-Cadence Hibrit Multi Surface 2 lt Vizon gri
-Cadence  Hibrit Multisurface 120 ml siyah
-Cadence 750 ml akrilik vernik

Fayanslar için:
-Cadence Hibrit Multi Surface 500 ml Antik Beyaz
-Cadence Ultimate Glaze 750 ml

-1 adet havlu rulo fırça
-1 adet kadife rulo fırça
-1 adet kadife fırça
-1 adet ince uçlu fırça
-Maskeleme bantı



Ben işe fayanslardan başladım  Fayansa da dolap kapaklarına da 1. katı attığınız zaman dalgalı, yamalı bir görüntü oluşuyor. Bu sizi korkutmasın, çünkü diğer katlarda tamamen kapanıyor.  Her kat arası 24 saat kuruma süresi eklemeniz gerekiyor. Boyayı havlu rulo fırça ile uyguluyorsunuz. Her uygulamadan sonra fırçanızı su ve sabunla yıkamayı unutmayın. Fayanslar için ben 4 kat boya uyguladım ve 4. katta artık diğer renginden eser kalmamıştı. 4. katı attıktan bir gün sonra kadife rulo fırça ile Cadence Ultimate Glaze'i uyguladım ve tekrar 24 saat kurumaya bıraktım. 2. kat verniği tamamladığımda tamamiyle bir seramik görüntüsüne kavuştu. Boya hiçbir şekilde soyulmuyor, çıkmıyor. Davlumbazın kıyı köşe yerlerini kadife fırça ile boyadım.



Dolap kapaklarında ise kahverengi dolaplara hemen ilk kat boyayı attım ama lakeler için şöyle bir yol izledim. Önce sıfır zımpara ile zımparalayıp parlaklığını aldım. Ardından Polisan'ın Multi Astar'ını sentetik atabileceğiniz bir fırça ile bir kat uygulayıp 1 gün boyunca kurumaya bıraktım. Bu arada bu astar tiner bazlı olduğu için kokusuz bir tinerle azıcık karıştırıp seyreltmenizde fayda var. Ardından üst dolap kapaklarını da boyamaya başladım. 3. katta gayet güzel kapandı kahverengi dolap kapakları. Açık renkli olanları ise 4 kat boyadım. Ve yine kadife rulo fırça ile 2 kat Cadence Akrilik vernik ile üstlerinden geçtim.




Bu arada şunu belirtmemde fayda var. Dolap kapaklarımın rengi vizon gri seçmiştim ama boyama işlemine başlamadan önce 1 adet 120 ml'lik siyah boyayı da içine karıştırdım.


Bu işin en yorucu kısmı ufak detayları bence. Dolap kapaklarının kenarları, davlumbazın kıyı köşe yerleri yani küçük detaylar dolap kapaklarından daha fazla zaman alıyor. Ama sonuç buna değiyor doğrusu. Şimdi bazen koridordan geçip giderken şöyle bir bakıyorum mutfağa içim açılıyor :)
Bir kere çok daha aydınlık ve modern bir mutfak oldu en güzel tarafı bu sanırım.

Peki tüm bunlar ne kadara mal oldu derseniz, ortalama bir hesapla 200-250 TL gibi bir rakam verebilirim size. Kulplarımı değiştirmedim. Bu modern görüntü hoşuma gitti. Fazla gözü yoran bir detay yok ortada. Elbette siyah ya da başka bir renk olabilirdi ama sıkılırsam o da bir daha ki işim olsun :)



Şunu da belirtmek isterim. Hepinizin çok iyi tanıdığı sevgili (@dekotrend )Tacihan Özkan Yongacı'nın tariflerine ve uygulamasına harfiyen uydum. Instagram sayfasından uzun süre bakıp araştırdım. Bir de  çok sevgili Gülen Turan Hanım (@gulen_turan_desıgn_works) lake dolap kapakları ile ilgili astar tüyosunu benimle paylaştı.

Ve son olarak daha önce annem kendi mutfak dolap kapaklarını boyadığı için ondan da çok fazla yararlandım ve tüyolar aldım.

Hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum :)













 Umarım sizlerinde hoşuna giden bir yenileme olmuştur. Kim bilir belki de ilham olmuştur :) Hadi durmayın, eğer mutfağınızı yenilemek istiyorsanız siz de yapabilirsiniz ;)


14 yorum:

  1. Harika görünüyor, benim kolay kolay cesaret edemeyeceğim bir şey ama öyle güzel anlatmışsınız ki kalkıp renginden sıkıldığım gardolabımı boyayasım geldi :))
    güle güle kullanın, sağlıkla...

    YanıtlaSil
  2. emeğinize sağlık çok güzel bir iş cikarmissiniz. çok daha ferah ve modern olmuş. iyi günlerde kullanın. ben de banyo seramiklerini boyamistim birkaç yıl önce, hala kullanıyorum keyifle:) kendin yapınca daha özel oluyor herşey:)
    mutlulukla kullanın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Güle güle kullan harika olmuş. Malzemeleri almak kolay, aslında bir çok video izleyip post okudum ama ihtiyacım olan cesareti senden aldım. Teşekkürler ❤

    YanıtlaSil
  4. Belçim ellerine sağlık! Çok güzel olmuş. :) Bu yazı benim içinde faydalı olacaklar arasında, çünkü benimde bahar aylarında ciddi bir mutfak projem olacak. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar çok değişmiş , benimde dolap kapaklarım lake ama bir türlü cesaret
    edemiyorum , senin mutfağın değimine bayıldım belki cesaret edebilirim artık

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Bizde boyamayı planlıyoruz fakat Eskişehir de bu boyaları satan biryer bulamadık. Siz nereden aldınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internet üzerinden sipariş verdim. n11, gittigidiyor oralardan bulabilirsiniz ;)

      Sil
  7. merhabalar bende boyamak istiyorum ama korkum boyanın belli bir seneden sonra attığını söylediler. bu konu ıle ılgılı yardımcı olurumsunuz

    YanıtlaSil
  8. ne güzel anlatmışsınız her adımını keşke güncelleme gelse asıl merak edilen konu zamanla boyaya ne olduğu malum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herhangi bir sıkıntı yaşamadım geçen 1 senede ;)

      Sil
  9. Gerçekten cesaret verici bir post olmuş����
    Peki güncelleme yazsanız
    Gerçekten uygulamanın günlük hayata dayanma durumu nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) 1 seneyi geçti ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. Keşke daha önce yapsaymışım diyorum :)

      Sil
  10. merhaba , çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Acaba su karıştırdınız mı ? Oran nedir?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil