30 Ocak 2018 Salı

HYGEE (DANİMARKALILARIN MUTLULUK SIRRI )

Herkese merhaba :) Bugün her zamanki diy postlarımdan biraz farklı olarak oldukça popüler olan "HYGGE" kitabından biraz bahsetmek istedim.

Kitabın giriş kısmında da belirttiği gibi Hygge Danimarkalıların sıklıkla kullandığı samimi bir ortamı yaratma sanatı olarak geçiyor. Yani bir nevi kendinizi en huzurlu, en sakin hissettiğiniz zaman Hyggeleşmiş oluyorsunuz. Kitap bu şekilde başlayıp Danimarkalıların yaşam tarzını ele alıyor ve bunu istatistiksel verilere dayandırarak aslında mutlu olmanın mal mülkle bağlantılı olmadığını öne sürüyor.

Giriş bölümü dahil toplam 16 başlık altında inceliyor Hygge'yi ve detaylı bir şekilde açıklıyor. Kitap belli noktalarda aynı şeyleri anlatıyormuş gibi gelebilir size. Ama benim en çok ilgimi çeken şey Danimarkalıların hayata bakış açıları ve bunun için çabalamaları oldu. Dünya mutluluk sıralamasında o yüzden de daima 1. sıradalar. Anlattığı şeyler hepimizin kolaylıkla yapabileceği ama belki de birçoğumuzun es geçtiği şeyler. Yani kısacası anın tadını çıkarın diyor :)

Benim hoşuma giden bu kitabı sizlere de tavsiye ediyorum.






3 yorum:

  1. fotoğraflara ve kompozisyonlara hastayım :) kitabı da çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Kitabı çok merak ettim ben de, bu aralar kesinlikle ülkecek en çok mutluluğa ihtiyacımız var..
    Merve Gizem | Balkopugu Blog ❤

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Hygge; kendinizi konforlu, mutlu ve huzurlu hissettiğiniz tüm anları kapsamaktadır. Bu arada Hygge yalnızca Danimarka’da yaşam felsefesi olarak benimsenmiyor. Danimarka ile birlikte bütün İskandinav ülkelerinin yaşam felsefesi aynı zamanda. 💙 HYGGE hakkında kaleme aldığım yazımı sizinle de paylaşmak isterim: https://www.tarz2.com/danimarkalilar-Icin-mutlulugun-formulu-hygge

    Keyifli okumalar dilerim, sevgilerimle.
    www.ebrubektasoglu.com

    YanıtlaSil