31 Ocak 2018 Çarşamba

BETON TABURE / SEHPA YAPIMI

 Herkese merhaba :) Uzun zamandır aklımda olan, yapılışı oldukça kolay ama ortaya çıkan ürün açısından şahane bir projenin detaylarını paylaşmaya geldim sizinle :)

Beton tabure ya da sehpa yapımı :) Nasıl yapılır ? Gerekli malzemeler nelerdir? İsterseniz yapım aşamalarıyla başlayalım.




Gerekli malzemeler:

- Plastik kova (hangi ebatta isterseniz ) (7.5 TL)
-Probau tamir harcı (Çimento-kum karışımı olduğu için rahatlıkla kullanabilirsiniz, Bauhaus'ta bulabilirsiniz) (3 kg 5.5 TL)
-180 cm boyunda ahşap vilada sopası (başka bir şey daha tercih edebilirsiniz, sopayı Bauhaus'ta bulabilirsiniz) (10.5 TL)
-Vazelin
-Sıfır zımpara
-Bant


Önce kovayı güzelce vazelinleyin. Vazelin harç donduktan sonra betonun kovadan rahat çıkmasına yardımcı olacak.


3-3.5 kg beton harcını kovaya döküyoruz. 3 kg beton harcı 5.5 TL.


Üzerine belirtilen miktarda su döküp iyice karıştırıyoruz. Harcın homojen şekilde karışması çok önemli. Macun kıvamına gelince üst yüzeyini düzeltin ve kovanın kenarlarına biraz vurarak havanın çıkmasına yardımcı olun.


45'er cm kesilen 4 ayağı yerleştirin.


Ve bacakların sabit durması için bantlayın.

  
Yaklaşık 1 buçuk günde kurudu beton ve kolayca kovadan çıkardım. Kovadan çıkardıktan sonra pürüzlü yerlerini hafifçe zımparaladım. Ve işte olduu :) 23.5 TL'ye mal etmiş oldum bu tabureyi. Mağazadan almaya kalksanız tasarım adı altında eminim ki çok uçak fiyatlara bulursunuz.

Umarım hoşunuza giden bir proje olmuştur. Projeyi denemek isteyenler yaptıktan sonra instagram'da paylaşırken beni taglemeyi ya da #belcimlediy hashtagi ile paylaşmayı unutmayın. Ben de hikayemde paylaşıyor olacağım ;)







1 yorum: