9 Şubat 2018 Cuma

KAĞIT ÇANTA YAPIMI

 Herkese selamlar :) Haftanın son gününe nihayet yeni bir proje yetiştirebildim. Bu projeyi blogumu ilk açtığım vakitler daha farklı bir yöntemle yapmayı denemiştim. Onun da linkini bırakacağım. Ama kısaca bahsetmem gerekirse onda kraft kağıdının etrafına beyaz kağıt geçirdikten sonra kese kağıdı yapma yöntemi ile yapmıştım, bakmak isteyenler için link http://bikagitbimakas.blogspot.com.tr/2015/06/diy-paper-bag.html

Bu yöntemde ise kraft kağıdının bir yüzünü beyaz akrilik boya ile boyuyoruz ya da siz ne renk isterseniz. Peki bu nasıl bir farklılık yaratıyor ? Gelin beraber bakalım bir de malzemeleri sayalım sırasıyla :)

Gerekli malzemeler:
-Kraft kağıdı (büyük boyu 35-50 kuruş arasında değişiyor)
-Akrilik boya (istediğiniz renkte, ben beyaz tercih ettim)
-Pritt yapıştırıcı
-Siyah pilot kalem
-İsteğe bağlı damga ya da harf cetveli

Bu kraft kağıdından yapılan poşetlerin en önemli özelliği kolaylıkla bükülebilmesi, katlanabilmesi, şekil alması ve tüm bunları yaparken yırtılmaması. Benim ilk yaptığım denememde evet bir kağıt çanta yapmıştım ama bu özelliklere sahip değildi. Bir süre sonra aşındı ve yırtıldı. İşin püf noktası kağıdı hamurumsu bir kıvama getirmek. İşte bu noktada devreye akrilik boya giriyor. Kraft kağıdının bir yüzeyini akrilik boya ile boyadığınız zaman kağıt ıslanmış ve biraz nemlenmiş oluyor. Ve adeta boya kraft kağıdının üzerinde 2. bir tabaka oluşturuyor. Güderi bez gibi düşünün. Böylece daha kolay şekil alabilir hale geliyor.

Kraft kağıdının bir yüzünü beyaz akrilik boya ile boyayıp kurumaya bıraktım. Hemen ardından kese kağıdı şeklinde katlamaya geçtim. Oldukça basit.

İstediğiniz büyüklükte bir kağıdı aşağıdaki adımları izleyerek katlayın. Yapıştırma noktalarında bu sefer bant değil pritt kullandım ki çok daha sağlam oldu.





   

Alt kısmını katlayıp yapıştırdıktan sonra bir diğer farklılık olarak yanlarından aşağıda gördüğünüz gibi katlayıp birer kat izi oluşturdum. Böylece kağıt daha boyutlu bir hale geldi.


  Sonraki aşama ise en zevkli kısmı. Dilediğiniz gibi süsleyin üzerini. Ben minik damga yıldızlar ve harf şablonu kullandım. Siz daha farklı hale getirebilirsiniz.




Son aşama olarak çantanın ağız kısmını 2-3 kez katladım. Katlama işlemini yaparken kağıt kesinlikle yırtılmadı. Boyamış olmanın verdiği bir avantaj.


İşte hazır ve gördüğünüz gibi oldukça kolay :) Çok farklı boyutlarda ve başka renklerde yapıp farklı amaçlar için kullanabilirsiniz. Mesela çocuklarınızın oyuncaklarını organize etmek için, ya da yünlerinizi içine doldurabilirsiniz, içine muşamba koyup saksılarınızı yerleştirebilirsiniz. Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış :) Ben yakın zamanda bir tane de gri yapmayı düşünüyorum ;)




Bir de unutmadan bunu deneme amaçlı yapmıştım ama hoşuma da gitmedi değil. Kilo ile hasır ip satılıyor muhakkak görmüşsünüzdür. File yapma metodu ile mini bir file yaptım ve içine saksımı yerleştirdim. Baharda balkonunuzun duvarlarını bu şekilde süsleyebilirsiniz. Ne dersiniz ? :)












1 yorum: