1 Ocak 2018 Pazartesi

YENİ YIL SOFRASI




Sonunda 2018'i kucakladık :) Kimisi dışarıda, kimisi ailesi ile evde, kimi arkadaşlarıyla doyasıya kutladı yeni yılın gelişini diye düşünüyorum. Biz de dün akşam annem ve babamla birlikte kutladık, güzel bir sofra hazırladım.

Hazırlıklarıma bir gün önceden başladım, 1 hafta önceden de nasıl bir sofra yapmak istediğimi hayal etmiştim. Tabi benim açımdan "Do It Yourself"siz bir sofra düşünmediniz herhalde :))

Hadi gelin detaylara bakalım...

Yılbaşı sofralarında bir yeni yıl pastası olması fikrini seviyorum. Özel günlerde riske atmamak adına hazır pasta karışımları alıyorum ben genelde. Hani sadece yumurta ve yağ ile karıştırıp fırına verdiğiniz toz karışımlar. Ardından üzerine çikolata sosu yaptım ve biraz kar efekti yaratabilmek için hindistan cevizi  ve pudra şekerinden yararlandım. Üzerini kendi yaptığım objeler ve "New Year" yazısı ile süsledim :)


  Masaya gelecek olursak beyaz bir masa örtüsü kullandım. Kırmızı dikdörtgen serdiğim örtü ise aslında Bursa Kumaş Pazarı'ndan aldığım metresi 5 TL olan bir kumaş. Dikdörtgen şeklinde kesip kenarlarını düzgün durması için silikonlayıp katladım.

  
Amerikan servislerimi Bauhaus'tan 10 metresini 70 tl'ye aldım ince mantar ile yaptım. Borcam kullanarak amerikan servisleri yuvarlak kestim.

 Peçetelerimi kırmızı renk seçtim ve her birini birer tarçın çubuk ve yapay çam ağacı dalı ile süsledim.



 Masanın ortasına ise avizeden sallanan bir sarkıt yaptım. Sarkıtın üst kısmını kasnağın etrafına doladığım yapay çam ağacı dalları oluşturdu. Aşağıya doğru ise kırmızı-beyaz kurdeleye bağlı çuval kumaşı ile kaplı yıldızlar sallanıyordu.

Masanın tam ortasında ise pizza tahtasının üzerine düzenlediğim bir masa süsü koydum. Minik kütük dilimlerinin üzerine 2 adet top kırmızı mum yerleştirdim ve etraflarına yapay çam ağacı dalı sardım. Etrafını yıldız anasonlar, kozalaklar ve tarçın çubuklar ile süsledim. Daha önce parlak kartonlardan kestiğim yıldızları da üzerine ekledim.




İşte bizim yeni yıl soframız bu şekildeydi. Evin bütününde biraz rustik biraz romantik bir ambiyans yakalayabilmek için her tarafı mumlarla aydınlattım. Işıl ışıl bir akşam geçirdik.

Umarım bu yıl bir öncekinden çok çok daha güzel olur ve şahane bir yıl geçiririz. Herkese tekrar iyi yıllar diliyorum :)

2 yorum:

  1. Woww amma enfes bir sofra olmuş bayıldım bittim :* muTlu Yıllar kuzum sana ve aılenede !!

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel görünüyor her şey ellerinize sağlık 👍 tabaklar nereden acaba 💕

    YanıtlaSil