26 Şubat 2018 Pazartesi

KİLDEN MİNİ TABAKLAR



Herkese selamlar :) Bugün sizlere adım adım kilden yaptığım mini tabakların yapılışını anlatacağım. Ama öncelikle bu fikrin nasıl ortaya çıktığını ufacık anlatayım. 

Size de olur mu bilmem benim çok sevdiğim fincanlarımın nedense hep alt tabakları kırılır :( Tabakları kırılınca da altına orijinal bir şeyler bulmaya çalışmıştım ama uydurmak çok zor. Bunun üzerine ne yapabilirim diye araştırırken youtube da bu fikri gördüm ve denemeye karar verdim.


Bu projeyi yapmak için gerekli olan malzemeler;
- Hava ile temasla kuruyan kil (Jovi marka tavsiyemdir. 250 gr, 500 gr ve 1 kgluk seçenekleri mevcut)
-Maket bıçağı
-Kase
-Merdane
-Zımpara

Boyamak için;
-Akrilik boya
-Süt mixion (varak yapıştırmak için yapıştırıcı)
-Altın varak
-İnce uçlu edding kalem
- Akrilik vernik
-Fırça


Gelelim adımlara merdane yardımı ile yarım cm kalınlığında kili açın.


Ardından kullanacağınız kabı kilin üzerine koyup kenarlarından maket bıçağı yardımı ile kesin.



 Kestiğiniz parçayı şeklini almasını istediğiniz kabın üzerine yerleştirin.

  
Yerleştirdikten hemen sonra eğer kiliniz biraz kurumaya başlamışsa ya da paketinden yeni çıkardığınız bir kil değilse çatlamalar meydana gelebilir. Bunu minimuma indirmeniz için kili bir sünger yardımı ile ıslatarak kabın üzerine iyice oturtmanız lazım.

  
Hemen ardından eğer kenarlarında yamukluk varsa hem maket bıçağı ile hem de oyma aparatları ile kil hamurunu düzeltebilirsiniz.



Normalde 1 günde kuruyor ama bu sefer yaklaşık 2 günde kurudu, muhtemelen havadan kaynaklı. Tamamiyle kuruduktan sonra pürüzleri düzeltmek için sıfır zımpara ile iyice zımparalayın.



Nasıl boyadığıma gelecek olursak onun için mini bir video çektim, onu da yüklüyorum. Ama kısaca anlatmak gerekirse bir tabağa sadece edding kalem kullanarak şekiller çizdim ve ardından vernikledim.

Diğer puantiyeli olanı ise istediğim renkte akrilik boyaları çok az miktarda su ile karıştırıp sulandırdım ve tabakların üzerine damlattım. Son aşamada vernikle biraz altın dokunuşlar kattım :) Hepsi bu :) Dilediğiniz tarzda tabaklar yaratabilirsiniz artık. Umarım hoşunuza gitmiştir.



Projeyi yapmaya karar verdiğimde elimde az miktarda kil kalmış olduğunu farkettim. Dolayısıyla ilk deneme için 2 küçük tabak yapabildim. Yakın zamanda farklı tarz ve büyüklüklerde tabak denemeleri de yapmayı düşünüyorum.

Eğer sizlerde benden esinlenerek bu projeyi denerseniz instagramda beni etiketlemeyi (@belcimms) ve #belcimlediy hashtagini kullanmayı unutmayın ;)












4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş �� kullandığın kül kaç gr acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler �� benim elimde 250 grlik paketin yarisi kalmisti. Bu boyutlarda 2 adet anca cikti

      Sil
  2. ÇOK güzel oldu, hemen denemek istiyorum çok teşekkürler...

    YanıtlaSil