7 Mart 2018 Çarşamba

AHŞAP ÇITALARDAN KUBİK SAKSILIK


Selamlar herkese :) Yepyeni bir proje ile gününüzü sonlandırmaya geldim. Bugünün projesi ahşap çıtalardan yapacağımız minik, kubik, tatlı bir saksılık :)


Gerekli malzemeler;
- 5x5x100 cm boyutlarında çıta
- Hızlı yapıştırıcı
-Beyaz kenevir ipi
- Kalem
-Cetvel
- Maket bıçağı
Ve tabi saksı :)



Çıtalardan bir küp oluşturacağız ama bu küpün boyutları sizin saksınıza göre değişecektir. Ben kendi saksım için 10.5 cm den 4 adet 10 cm den 4 adet 9 cmden 4 adet olmak üzere toplam 12 adet çıta kestim.



 Uçlarını hafif zımparaladım.


  Ve birbirine yapıştırdım. Ama yapıştırırken iç içe değil de uç uca yapıştırdım. Bir sonraki fotoğrafta ne demek istediğimi daha net görebilirsiniz. Böyle yapmak zorunda değilsiniz elbette ama bunu yaparken çıta ölçülerini de göz önünde bulundurun.



Ardından ipi geçireceğimiz için alt ve üst tabanın her kenarına 5 er çentik atıyoruz.


  
Küp haline getirdikten sonra ipi dolamaya başlayabilirsiniz.













1 yorum: