16 Mart 2018 Cuma

PANÇ (PUNCH) NAKIŞI YASTIK


Punch nakışını daha önce deneyimlemiş ve size aktarmıştım (http://bikagitbimakas.blogspot.com.tr/2018/01/panc-punch-nakisi-devetabani-yapragi.html#more)

Benim anladığım ve araştırdığım kadarıyla punch nakışı iki taraflı kullanılabilen bir nakış. Öncesinde ince çalışmış ve bir deve tabanı yaprağı yapmıştım ve de nakışın düz tarafını kullanmıştım. Bu sefer ise nakışın pofidik olan kısmını kullanmak ve adının hakkını vermek istedim :)

Uygulama yine aynı ama bu sefer ipi kumaşın arkasından çıkarmıyoruz. Yani kısacası siz hangi tarafını kullanacaksanız ipi onun tersi tarafına çıkarın ki görüntü kirliliği oluşmasın ;)

Bu sefer siyah, ketene yakın bir kumaş kullandım. Geçen sefer kasnak istediğim performansı vermediği için (güç uyguladığınız için kasnaktan kumaş çıkabiliyor) internette gördüğüm bir metodu uyguladım. Boş bir ahşap çerçevenin etrafına mobilya zımbası ile kumaşı zımbaladım. Böylece rahat nakış yapabilmeme olanak sağladım.

Kumaşı zımbaladıktan sonra iç kısma istediğim şekli çizdim ve işlemeye başladım.

İşleme bittikten sonra arka kısmını açılmaması için yapıştırmanız gerektiğini söylüyorlar. Hatta bununla ilgili youtube videoları da mevcut. Ben yapıştırmaktansa daha pratik bir metod buldum, daha doğrusu aklıma geldi. Böyle yapan var mı açıkçası bilmiyorum. Tek taraflı telanın yapışkanlı tarafını nakışın arka kısmına ütü ile yapıştırdım.


  
Ardından yastığı 3 tarafından diktim ve içini elyafla doldurup kapattım.


Ve işte yastık hazır :) Punch iğnesini tuhafiyelerde rahatlıkla bulabilirsiniz ama ben bulamıyorum diyenlere alternatif olarak interneti öneririm.

Herkese keyifli hafta sonları :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder