20 Mart 2018 Salı

ÇALIŞMA ODASINI YENİLEDİK (TEL PANO YAPIMI )


Herkese selamlar :)) Geçtiğimiz cumartesi uzun zamandır yapmak istediğimiz bir projeyi hayata geçirmek için kolları sıvadık ve Jotun Bayi'nin yolunu tuttuk.  Ankara Ostim Alınteri Bulvarı'ndaki Ersan Boya bize gerçekten her konuda çok yardımcı oldu. Gittiğimizde Jotun Türkiye'nin bana yolladığı katalogtan çoktan renkleri seçmiştik. Ve tüm evi boyamak için bütün malzemelerimizi aldık.


Cumartesi günü öğlen 3 gibi işe başladık. Amacımız her hafta sonu bir odayı bitirmek ve evin tamamını boyamak. En son 3 sene önce yatak odamızı da boyamıştık ama bütün evi boyamaya kalkışmak biraz delilik kabul ediyorum :) Her neyse işe eşyaları ortaya toplayarak başladık. Yerlere hışır serdik, süpürgelikleri, cam ve kapı çerçevelerini maskeleme bantı ile bantladık.

Bu arada odanın önceki görüntüsünü de buraya bırakıyorum. Çalışma masasının dayalı olduğu duvarı da epey bir zaman önce tuğla görünümlü bir duvar kağıdı ile kaplamıştık. Sökmesi oldukça kolay oldu. Bulaşık süngerini ıslatıp duvar kağıdının üzerinden geçiyorsunuz. Duvar kağıdı yumuşayıp kendini atıyor böylece.


Her neyse devamında odanın tavanı ve kartonpiyerlerini boyamak ile işe başladık. Evren tavanı boyarken ben de tamir harcı ile mahvettiğim duvarları düzelttim ve zımparaladım. Kullandığım tamir harcı Rigips Rigiset M11 Tamir harcı. Tamir harcı iyi hoş ama çok ama çok çabuk donuyor. Bu iyi bir şey diye düşünebilirsiniz ama harç donup taşlaşınca yeniden hazırlamak zorunda kalıyorsunuz :)

Ardından duvarları boyamaya başladık. Ben koyu duvardan başladım, Evren ise açık duvardan. Koyu duvara Jotun Fenomastic Güzel Evim Zengin Mat 1434 Elegant kullandık, açık duvar ise Jotun Fenomastic Mat 1391 Bare. Tabi başlamadan önce tavanın kurumuş olduğundan emin olmanız lazım. Çünkü kartonpiyerleri koruma altına almak için maskeleme bantı ile bantlamanız gerekiyor. 3. katın sonunda tüm oda bitmişti ama ufak tefek rötüşler kalmıştı. Bunlardan en önemlisi iki farklı renkli duvarın geçiş köşesi. Açıkçası bunun çok düzgün olabilmesi için maskeleme bandını çok düzgün yapıştırmanız gerekiyor. Ben önce maskeleme bandını açık renkli duvara yapıştırdım ve koyu duvar köşelerini tamamladım. Düzgün olduğuna emin olduktan sonra ve duvar kuruduktan sonra maskeleme bandını söktüm. Bu sefer koyu renk duvara maskeleme bandını düzgünce tam köşeye denk gelecek şekilde yapıştırıp açık renk duvarın köşesini boyadım. Böylece düzgün bir geçiş sağladım.

Böylece odayı tamamlamış olduk. Geriye en zevkli kısmı kalıyor, dekorasyon :) Uzun zamandır aklım tel ya da grid pano yapımındaydı. Açıkçası satılanların fiyatını çok uçuk buluyorum. Bu yüzden de uzun zamandır araştırıyordum. Geçen gün Bauhaus'ta bu plastik bahçe çitlerine rastladım. Çok farklı çeşitleri de mevcut. Ben 50 cmlik aldım. Metresi 21.50 TL'ydi. Ve aldığım 50 cmlik tel boydan baya uzun olduğu için rahatlıkla 2 adet pano çıkarabilirsiniz. Yani 2 adet panonun maliyeti 10.25TL'ye gelmiş oluyor.  



Kargaburnu ile teli ortadan ikiye kestim.



Hemen ardından da açık gri rengi ile önlü ve arkalı olmak üzere 2 kat boyadım.


Ve işte sonuç :) Siz duvara çivileyebilirsiniz. Ben henüz duvar yeni olduğu için çivilemek istemedim. İz bırakmayan hamur yapıştırıcı ile yanlarından duvara tutturdum :) Etrafına ışık astım, üstüne de sevdiğim şeyleri iliştirdim.








Oldukça beğendim ve bu odayı düzenlerken epey stres attık, yaparken hiçbir şey düşünmedik. Çok eğlenceliydi :) Sırada diğer odalar ve balkon projesi var tabi :) Beklemede kalın ;)


4 yorum:

  1. Senem kahraman21 Mart 2018 06:56

    Harika olmuş bence güle güle kullan canım bu tel panoları bende çok seviyorum çok ta yakışmış ellerine sağlık ayrıca odanın rengine bayıldım...sağlıkla huzurla kullan:))

    YanıtlaSil
  2. Her zamanki gibi çok güzel olmuş ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ve sade olmuş güle güle kullanın..
    Duvar kağıdı iyi hoşta dönüşü zor değilmi..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ceren Şahin23 Mart 2018 09:37

    Harika olmuş. Özellikle tel pano fikri çok iyi.

    YanıtlaSil