27 Mart 2018 Salı

SANATSAL BİR KÖŞE (EVİNİZDE RAHATLIKLA YAPABİLECEĞİNİZ BASİT VE UCUZ SANATSAL ÇERÇEVELER)


Selamlar :)  Son zamanlarda salonumda gördüğünüz siyah-beyaz üçlü tabloyu bana çok fazla sormaya başlamıştınız. Ne yazık ki daha önce yaparken onu çekmek aklıma gelmemişti. Durum böyle olunca size fikir vermesi adına böyle ufak bir köşe hazırladım.

Salonda yaptıklarım tuval üzerineydi. Enli bir fırça ile siyah akrilik boya kullanmıştım ve tuvallere şeritler halinde enlemesine çizgiler çektim. Ortadaki tabloyu daha koyu yaptım böylece soldan sağa ya da sağdan sola bir akış varmış gibi hayal ettim.

Bu sefer ise oturma odamda asılı duran çerçevelerden birini değerlendirmek istedim. Önce çerçevenin kenarlarını siyah akrilik boya ile iki kat boyadım.


  Hemen ardından arası küpüklü olan kartondan bir paspartu hazırladım. Arası köpüklü olan karton nasıl bir şey derseniz şu şekilde anlatayım. İki beyaz kartonun arasının 3 mm köpükle dolu olduğunu hayal edin. Yani bir nevi maket kartonu da diyebiliriz sanırım. Genellikle mimarlık öğrencileri kullanıyor sanırım. Büyük kırtasiyelerde rahatlıkla bulabilirsiniz. Ama illa bu olması gerekmiyor. Beyaz kalın bir karton da işinizi görecektir.



Bu köpüklü kartonun en güzel özelliği zımparalanabilmesi diyebilirim. Kenarlarındaki pürüzleri bu şekilde yok edebilirsiniz. 



Paspartunun boyutlarında kestiğim resim kağıdının içerisine dairesel hareketler yaparak fırçanın ucu ile mavi desenler çizdim.



Ardından da paspartuyu kağıdı yapıştırıp çerçeve içine yerleştirdim.



 Ve işte çerçevemiz hazır :) Farklı ebatlarda çerçeveler ve kasnaklar kullanarak çok değişik kombinasyonlar yapabilir, duvarlarınızı hareketlendirebilirsiniz ;)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder