4 Nisan 2018 Çarşamba

BETONDAN MASA LAMBASI YAPIMI


 Herkese selamlar :) Bugünün projesi betondan yapacağımız masa lambası. Farkındayım betonla size çokça proje sundum, bu sezonluk çimentodan yapacağımız bu son proje olsun ;)

Siz çoktan çimento karışımlı bu projelerin nasıl yapılacağını öğrendiniz ama ben bilmeyenler için hem malzemelerin hem de aşamaların üzerinden bir kez daha geçmek istiyorum.

MALZEMELER

- İstenilen boyut ve şekilde plastik ya da karton (cam asla olmaz) bir kap
-Eğer plastik kalıp kullanılacaksa vazelin
- Probau Tamir Harcı (Bauhaus'tan aldım )
-Duy (Yapı marketten bulabilirsiniz )
-Anahtarlı kablo (Yapı marketten bulabilirsiniz)


Ben karton, dikdörtgen bir kutu tercih ettim. Kutunun yan tarafından küçük bir delik açtım önce ve kabloyu geçirdim. Hemen ardından duyu bağladım kablonun ucuna.






Ardından da harcımı hazırlamaya başladım. Tamir harcının üzerinden belirtilen miktarda su koyup iyice karıştırmanız gerekiyor. Macun kıvamına gelinde kutunun içerisine döktüm yavaş yavaş. Bu arada karton kutunuzun etrafını bantla iyice yanlarından ve etrafından çevreleyin. Böylece patlama, açılma olmaz.



Son olarak duyu harcın ortasına gömün ve harcın üzerini düzeltin. 

Kuruduktan sonra hafifçe zımparalayıp üzerini dilediğiniz gibi boyayın :) Eğer plastik kalıp kullanacaksanız harcı içine dökmeden önce kalıbınızı vazelinlemeyi unutmayın. Böylece kalıptan rahatlıkla çıkarabilirsiniz. Ama bu projede kablo sorunumuz olduğu için plastik kap zorlayacaktır sizi. Dolayısıyla karton kalıp kullanmanızı tavsiye ediyorum.




Bir başka projede görüşmek üzere :)












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder