10 Nisan 2018 Salı

SADECE 3 TL'YE PAMUK DALI YAPIMI (GERÇEK FİYATI 35 TL)


 


Selamlar :)) Şahane ve dopdolu bir ay geçiriyorum. Hem dergi projeleri hem seramik kursu derken gerçekten günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum. Durum böyle olunca da buralara pek uğrayamaz oldum ama süper bir proje ile geldim sizlere ;) Bu arada unutmadan yakın zamanda seramik kursum ve yaptıklarımla ilgili de bir post paylaşacağım sizinle :)

Gelelim çiçekçilerde 35 TL'ye satılan ama benim sadece 3 TL'ye mal ettiğim pamuk dalına. Öncelikle minik bir hikaye anlatacağım size. Pamuk dalı sevdası bende uzun zamandır vardı. Ama bir türlü bulamıyordum, olan da bildiğiniz üzere oldukça pahalı. Geçen sene Fransa gezimizde çiçek pazarından daha uygun bir fiyata bulunca pamuk dalını hiç düşünmeden aldım ve tüm yolculuk boyunca gözüm gibi bakarak getirdim evime :))

Geçenlerde ise instagramdan bir takipçim benimle Pinterest'ten bulduğu görseli paylaşınca bu pamuk dalının yapılabilir olduğunu anladım. Elbette her projede olduğu gibi bunda da ben ufak tefek değişiklikler yaptım. Pinterest'te gösterilen projede pamuklar gelişigüzel yuvarlanmış ve alt kısımlarına kozalağın parçaları yapıştırılmıştı. Ben daha gerçekçi olmasını istediğim için farklı bir yöntem kullandım. Gelelim gerekli malzemelere...

MALZEMELER
- Pamuk
-Ağaç dalı
-Küçük kuru yaprak
-Silikon tabanca


Benim elimde ağaç dalı parçaları vardı zaten, başka bir proje için bu dalları küçük küçük kırarak silikon tabanca ile uzun dala yapıştırmıştım.



Pamuktan bir parça alıp 5 'e bölün. Böldüğünüz parçaları elinizle yuvarlayın. Daha iyi bir görüntü için elinizi hafifçe ıslatarak yuvarlayabilirsiniz ;)



Yuvarladığım parçaları birbirine silikon yardımı ile yapıştırın. Böylece gerçek bir pamuk görüntüsü yaratmış olacaksınız.


Gerçek pamuk dalının pamuklarının hemen altında yaprak kısımları bulunmakta. Gerçeğe yakın olmasını istiyorsanız siz de bu şekilde yapmalısınız. Ama çok uğraşmak istemeyenler kozalak parçalarını da kullanabilirler. 

Benim balkonda duran bir sardunyam vardı. Kuru yaprakları saksısının içine dökülmüş. Bu iş için çok uygun oldular gerçekten. Sardunyanın kuru yapraklarını pamukların altına yapıştırdım.


Ardından da pamuğu dala yapıştırdım ve işte pamuk dalımız hazır :)


Malzemelerin büyük çoğunluğu doğadan ve pamuğun paketi sadece 3 TL. Üstelik bu pamuk paketi ile bir sürü pamuk dalı yapabilir, dekoratif amaçlı vazolarınıza yerleştirebilirsiniz.

Umarım faydalı bir proje olmuştur. Gerçek pamuk dalı görüntüsü ve benim yaptığımı karşılaştırabilmeniz için fotoğraflarını da ekledim bu posta. Görüşmek üzere :)









1 yorum: