29 Temmuz 2013 Pazartesi

HM: ÖRGÜ BİLEKLİK YAPIMI




Bundan bir kaç hafta önce yayınladığım "HM: Bilezik yapıyoruzz" projesi yoğun ilgi görünce kolları yeni bir proje için sıvadım. Bakın bakalım ortaya nasıl bir şey çıktı ?? :)




İtiraf etmeliyim ki bu işe başlarken kolye yapmayı planlamıştım :) Ne yazık ki evde ki hesap çarşıya uymadı ve bence bu projenin bileklik olarak sonlanması çok daha güzel oldu :) Evde annenizden kalan örgü iplerini değerlendirmek için müthiş bir fırsatınız var artıkk :)) Üstelik bunlardan bir sürü yaparak  parmağımda yüzükler kolumda bilezikler şeklinde dolaşabilirsiniz :)) O zaman deneyelim şu bilekliği! :)

İşte malzeme listemizz...

  • İstediğiniz renkte ve şekilde zincir,
  • İstediğiniz üç ayrı renkte iplik,
  • Daha sonradan süslemek isterseniz bir kaç değişik takı objesi,
  • Klips, pense

Nasıl yaptığıma gelirsek...
Öncelikle yapacağım bileklikliğin dolamalı olmasına karar verdim. Yani bileğimin etrafında iki tam tur dönecek. Bunun için başta bileğime göre zincir boyutunu ayarlıyorum. Bu iş için penseden yardım alıyorum ;)
Ardından zincirimin boyutlarından biraz daha kısa olacak şekilde iplerimi kesiyorum (Her tutamda 7 şerit ip var).





Ardından iplerimi üst kısmından düğümleyip, çengelli iğne ile de yastığın üstüne sabitliyorum :)




Vee bildiğiniz saç örgüsü şeklinde iplerimi örüyorum. Pembe ip ortada olacak unutmayın ;)




Örgümü biraz gevşek örüyorum. Çünkü birazdan arasından ip geçireceğim ;)




Sonra ki aşamamda devreye üçüncü ipim olan turuncu giriyor :) Bu ipimin boyunu biraz daha uzun tutuyorum ve 7 şerit kesiyorum.




Turuncu ipimin her iki ucunuda güzelce düğümlüyorum...




Ardından bir örgünün ortasından bir zincirden turuncu ipi geçirecek şekilde bilekliğimi oluşturmaya devam ediyorum.









Turuncu ipimde görevini başarıyla tamamladıktan sonra yanlardan sabitleme işlemine geçiyoruz :) Resimde gördüğünüz gibi zinciri ve ipi içine alacak şekilde geçirdiğim küçük bir iple yanlardan bilekliğimi düğümlüyorum. Bu arada dikkat ettiyseniz yanlardan zincir payı kaldı. Hatırlarsanız başta anlatırken ip boyutumuzu zincire göre kısa tutmuştuk ;)



Sıkıca düğümleyip sağlamlığından emin olduktan sonra yanlarda kalan fazla ipleri kesiyorum. Hatta en son çakmakla yakıyorum ki bir daha açılmasın diye :)


En son aşamada ise yanlarda pay olarak kalan zincirin en ucuna klipsimi takıyorum. Aslında bilekliğiniz hazırr.. Ama ben biraz daha renklendirmek istiyorum diyorsanız benim gibi küçük objeler ekleyebilirsiniz. Benim tercihim deniz yıldızından yana oldu :)

Veeeee işte sonuçççççççççç   :)))))




Ben bilekliğimin renklerinide, tarzınıda çok beğendim. Sizde kendi bilekliğinizi istediğiniz renklerde, istediğiniz objelerle oluşturabilirsiniz :)

Yorumlarınızı bekliyorum,

Belçim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder