3 Aralık 2018 Pazartesi

EFE'NİN ODASI // NEYİ NEREDEN ALDIK ?



Herkese merhaba :)) Belki biliyorsunuz belki de buradan okuyunca ilk kez öğreneceksiniz. Evet bir bebek bekliyoruz ve şuanda 35 haftalık hamileyim :)

Her ne kadar bu süreçte kendimi çok paylaşmasam da dekorasyon kısmını ve bebek odası için yaptığım fikirleri es geçmek istemedim. Belki birilerine de ilham olur diye düşündüm.

Adından da anlayacağınız üzere bir erkek bebek bekliyoruz. Adı Efe :) Kız olsaydı da erkek olsaydı da benim aklımdaki oda cinsiyetsiz ve soft renklerin olduğu bir odaydı hep. Elbette pembe ve mavi oda yapanlara da saygım sonsuz. Sonuçta bu sizin hayaliniz ve bebeğinizin odası da siz nasıl istiyorsanız o şekilde olmalı diye düşünüyorum :) Bunun yanı sıra ben fazla çocuksu ya da bebek bebek odaları da pek sevmiyorum. Dolayısıyla başından beri eşimle kararımız soft gri tonlarının hakim olduğu bir oda ve huş rengi mobilyalardan yana oldu.

Odayı hamile olduğumu öğrenmeden çok kısa bir süre önce açık gri bir renge boyamıştık zaten. Dolayısıyla bir daha badana boya işleri ile uğraşmadık. Yine aynı şekilde stor perde ve avizemizde olduğu gibi kaldı. Odaya perde olarak sadece kalın perde aldık. Koyu gri, kadife bu perdeleri Bauhaus'tan aldık. 

Hem dolap hem şifonyer almak istemediğim için büyük bir şifonyer almayı tercih ettik. Çok kullanışlı ve geniş bulduğum Ikea'dan Malm 6 çekmeceli bu şifonyeri aldık. 



Şifonyerin hemen sol tarafına bir raf yapmak istiyordum. Raf ayaklarını yine Ikea'dan , rafın tablasını ise Bauhaus'tan aldık. Altındaki askıyı ise H&M home'dan almayı tercih ettik. Saksının olduğu sepet ise yine Ikea'dan ama alt kısmını ben odayla uyumlu olabilmesi için griye boyadım.


Hemen karşı köşeye bir emzirme köşesi düzenledik. Emzirme koltuğum Ikea Poang sallanan koltuk. Özellikle hamileliğim boyunca epey test etme şansım oldu, gerçekten çok rahat :)


Beton ampül ve yıldız süsler benim kendin yap projelerimden. Denk gelmeyenler için linklerini paylaşıyorum.

Beton Lamba ; 

Yıldız süsler;


Çerçevelerimiz Ikea'dan. Amsterdam haritasını ve yazısını kendimiz hazırlayıp çıktısını aldık ve çerçevelerin içine yerleştirdik. Puf ise daha önce Evim Dergisi için yaptığım bir projeydi ve o zaman beyaz peluş ile kaplıydı. Onu söküp gri keten bir kumaşla kaplattık. Bence odaya gayet uygun oldu :)

Puf yapımı;

Gelelim odaya hakim olan Amsterdam konseptine :) Elbette bunun bizim için bir manası var. Çünkü meğer hamile kaldığımda Amsterdam'da başlayıp Viyana'da biten seyahatimizde Efe bizimleymiş ve bizim haberimiz yokmuş :) Ve Amsterdam'ı da çok sevdiğim ve çok güzel bir gezi geçirdiğimiz için böyle bir anısı oldu :)

Çok severek aldığım halımız ise H&M Home'dan. Odanın tarzına ve genel havasına çok yakıştırıyorum.




"Efe" yazan ahşap küpler , sunta dosyalıkta yer alan sukulent çıktıları ve takvim, bulut garland, ayıcık, gökkuşağı makrome ve seramik saksı yine benim projelerim. Bakmak isteyenler için linklerini bırakıyorum. Huş rengi mini çam ağacını ise yurtdışından almıştım.

Bulut Garland;

Ayıcık;

Gökkuşağı makrome;

Seramik saksı;


Efe Aralık'ta doğacağı için şifonyerin üzerine kış konseptli 3 pano yapmaya karar vermiştim. Elbette biri Amsterdam oldu, diğeri bir geyik kafası (dekorasyonda çok severim ve kış konseptine çok yakıştırıyorum), bir diğerinde ise doğacağı ay yazıyor.

Yine şifonyerin üzerinde yer alan biri büyük ahşap saplı diğeri küçük keçe kutu benim projelerimden. İkisini de Evim Dergisi için yapmıştık. Video linklerini izlemek isteyenler için ekliyorum. 

Keçe kutular;

Büyük keçe kutuya bezleri ve alt açma pedlerini yerleştirdim. Şampuanı, tarağı vb. malzemelerini her an elimin altında olabilmesi için diğer küçük kutuya yerleştirdim.


Kutuların hemen yanına ise Ikea'dan aldığımız alt değiştirme minderini koydum. Böylece bu amaç için bir başka mobilya almama gerek kalmadı.

Şifonyerin hemen yanına ise Ikea'dan bir kutu aldık. İçine kirlileri koymak için pratik oldu.





Bebek karyolasını Hepsi Burada'dan almayı tercih ettik. Hem oldukça uygun fiyata denk geldi hem de organik olması ve tamamiyle huş ve ıhlamur ağacından yapılmış olması tercih sebebimiz oldu diyebilirim. İç yatağı E-bebek'ten aldık. Kraft marka ve iki taraflı kullanılabiliyor. Yani bir  yönü 0-2 yaş için sert süngerden, diğer tarafı ise kuş tüyü ve yumuşak. Nevresim takımı yine Ikea'dan.



Hastane kapı süsünü şimdilik buraya asmayı uygun gördüm ama sanırım hastaneden sonra da burada olacak :) Daha önce instagramda bahsettiğim gibi kapı süsünden, çikolata kutularına, etiketlerine ve hediyelik magnetlerine kadar kendim tasarlayıp yapıyorum. Hepsi için ayrı bir yazı paylaşıyor olacağım yakında.




İşte bizim odamız bu şekilde :) Benim tam hayal ettiğim gibi sade, naif, sıcak bir oda oldu. Efe ilk aylar yanımızda yatacağı için Chicco Next2Me  beşik tercih ettik. Daha sonra odasında yatırmayı planlıyoruz. 

Bir de araba tercihimizi uzun araştırmalarımız sonucunda Joie Chrome Travel sistemden yana yaptık.

Bir de kamera aldık elbette ve tercihimiz Xiaomi Dafang Kamera oldu. Wifi üzerinden çalışan kamera gece görüş imkanına, harekete duyarlılığına ve hareket eden nesneyi takip edebilme özelliklerine sahip. Ali Express'ten aldığımız kameranın gece görüşünü merak edenler için paylaşıyorum.



Sizinle paylaşacağım detaylar bunlardı. Sormak istediğiniz şeyler olursa memnuniyetle cevaplarım :) Umarım özellikle kafası karışık anneler için faydalı bir kaynak olmuştur. Son olarak bir küçük tavsiyede bulunmak istiyorum. Biz eşyalarımızı neredeyse ben ikinci trimester'ın başlarındayken almaya başladık ve iyi ki de öyle yapmışız. İşimiz çok çok kolaylaştı :) Bu da benden size küçük bir tavsiye.


Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...


1 yorum:

  1. Allah tamamına erdirsin, ne güzel bir oda, huzurlu, mutlu uykuları olsun Efe'nin..
    Odadaki tüm detaylar çok hoş, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil